2

سفر اوباما به فلسطین اشغالی هیچ نتیجه ای نداشته است

  • کد خبر : 70523
  • ۰۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۱

محمود عباس تاکید کرد شهرک سازی اسرائیل تنها یک مانع نیست بلکه چالشی بزرگ در مسیر اجرایی شدن گزینه دو کشور است.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: سفر اوباما به فلسطین اشغالی هیچ نتیجه ای نداشته است.
به گزارش این شبکه،باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سفر به رام الله در کرانه باختری رود اردن بار دیگر تعهد خود به تشکیل کشور فلسطین دارای حاکمیت اعلام کرد. وی خواهان گفتگوی مستقیم میان فلسطینیان و اسرائیلی ها شد. از سوی دیگر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد شهرک سازی اسرائیل مانعی بر سر راه گزینه دو کشور است. اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین در غزه نیز اعلام کرد سفر اوباما هیچ نتیجه ای به همراه ندارد و تنها باعث تشدید شهرک سازی و ادامه روند بیهوده سازش می شود. هنیه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست به اصول ثابت فلسطینی و محقق شدن آشتی فلسطینی پایبند باشد.
عقبه حمام گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: همانطور که پیش بینی می شد سفر باراک اوباما نتیجه جدیدی به همراه نداشت و وی بر مواضع قدیمی خود تاکید کرد و از فلسطینیان و اسرائیلی ها خواست به صورت مستقیم با یکدیگر مذاکره کنند. محمود عباس تاکید کرد شهرک سازی اسرائیل تنها یک مانع نیست بلکه چالشی بزرگ در مسیر اجرایی شدن گزینه دو کشور است. وی تعهد خود را به گزینه سازش، قطعنامه های بین المللی و پایان دادن به اختلافات میان گروه های فلسطینی اعلام کرد. همچنین نمر حماد مشاور سیاسی محمود عباس گفت عباس به اوباما گفته است که بدون متوقف شدن شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی از سرگرفته نخواهد شد. همچنین شماری از فلسطینیان در اعتراض به سفر اوباما در مرکز رام الله برگزار کردند و شعارهای ضد آمریکایی سردادند. نیروهای امنیتی فلسطینی اجازه ندادند معترضان در برابر مقر ریاست تشکیلات خودگردان تجمع کنند.
اوباما گفت: آمریکا به گزینه دو کشور پایبند است و معتقدم امکان چنین گزینه ای همچنان وجود دارد. طرفین باید تلاش کنند تا اعتمادسازی کنند و با وجود دشواری ها وارد مذاکرات شوند. فعالیتهای شهرک سازی یکی از موانع موجود است و ما ادامه فعالیتهای شهرک سازی را غیرسازنده می دانیم.
محمود عباس گفت: ما بر این باوریم که شهرک سازی غیرقانونی است و امیدواریم کابینه اسرائیل این مسئله را درک کند.
شهروند فلسطینی گفت: اوباما در این سفر بیشتر از اسرائیلی ها حمایت کرده است و ما از سفر وی به فلسطین استقبال نمی کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=70523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر