6

وزیر کشور تاجیکستان از سمت خود برکنار شد

  • کد خبر : 24402
  • ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱

این احتمال وجود دارد که قهارف به زودی به سمت دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان که بیش از شش ماه کرسی ریاست آن خالی است، انتصاب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پس از صدور فرمان برکناری وزیر کشور تاجیکستان بر اساس فرمان دیگری از  “امامعلی رحمان”، ژنرال “رمضان رحیم ا‌ف” که تاکنون سمت معاون اولی این وزارت‌خانه را بر عهده داشته است، جانشین قهارف شد.

اگرچه در فرمان رئیس جمهوری تاجیکستان علل برکناری این مقام مهم کشوری توضیح و اعلام نشده ‌است ولی بنابر اعلام کارشناسان رحمان با برکناری وی اجرای طرح جابجایی کادرهای کلیدی کابینه دولت ۲۰ ساله خود را آغاز کرده است.

کارشناسان با اشاره به این که هیچ دلیلی برای برکناری وزیر سابق کشور عنوان نشده تاکید می‌کنند: این احتمال وجود دارد که قهارف به زودی به سمت دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان که بیش از شش ماه کرسی ریاست آن خالی است، انتصاب شود.

به گفته آنان، وزیر برکنار شده کشور که حدود ۳ سال این سمت را برعهده داشت از شخصیت‌های حرفه‌ای و با سابقه در سیستم وزارت کشور تاجیکستان بود اما آنچه که جامعه تاجیک از انتصاب وی در زمینه کاهش فساد و تنظیم بیشتر فعالیت نهادهای این وزارتخانه داشتند، نتوانست برآورده سازد.

این کارشناسان همچنین معتقدند: نارضایتی مردم از فعالیت نهادهای وزارت کشور و ماموران پلیس همچنان که در گذشته بود به همان اندازه باقی مانده و هیچ تغییری در دوران رهبری قهار ف در این وزارتخانه دیده نشده ‌است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر