3

وضعیت جسمانی هوگوچاوز – رییس جمهور ونزوئلا – بحرانی ولی در شرایط با ثبات است.

  • کد خبر : 3399
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸

نشریه اسپانیایی زبان’ال نوئوو هرالد’که در میامی منتشر می شود،‌ روز شنبه اعلام کرد: به گفته منابع اطلاعاتی آمریکا، وضعیت جسمانی هوگوچاوز – رییس جمهور ونزوئلا – که درپی عمل جراحی در کوبا دراین کشور بسر می برد، بحرانی ولی در شرایط با ثبات است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از میامی، دولت ونزوئلا اعلام کرده […]

نشریه اسپانیایی زبان’ال نوئوو هرالد’که در میامی منتشر می شود،‌ روز شنبه اعلام کرد: به گفته منابع اطلاعاتی آمریکا، وضعیت جسمانی هوگوچاوز – رییس جمهور ونزوئلا – که درپی عمل جراحی در کوبا دراین کشور بسر می برد، بحرانی ولی در شرایط با ثبات است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از میامی، دولت ونزوئلا اعلام کرده است، چاوز در ۱۰ ژوئن به علت وجود یک دمل در ناحیه لگن تحت عمل جراحی قرارگرفته و اکنون مراحل بهبودی را طی می کند.

برادر هوگو چاوز نیز به رسانه های ونزوئلا اعلام کرده است: چاوز حدود دو هفته دیگر به کاراکاس – پایتخت ونزوئلا – باز می گردد.

با این حال،‌ دولت ونزوئلا درباره جزییات شرایط جسمانی چاوز اطلاعاتی منتشر نکرده است.

تعدادی از نمایندگان مخالف دولت چاوز در مجلس این کشور همانند بسیاری دیگر در کاراکاس اعلام کرده اند، حکومت چاوز برکشور از راه دور و خارج از کشور خلاف قانون اساسی ونزوئلا است.

به گزارش نشریه یادشده به نقل از منابع جاسوسی آمریکا که نامشان افشا نشده، بدون توضیح درباره شایعات موجود درباره بیماری چاوز، از احتمال درمان وی بعلت سرطان پروستات خبر دادند.

بنابراین گزارش به نقل از یک منبع دیگر،چاوز هم اکنون درشرایط بحرانی بسر می برد،‌ ولی با اینکه حال وی وخیم و اوضاعش پیچیده است،‌ انتظار مرگش نمی رود.

همین منبع همچنین اعلام کرد:‌ دختر و همسر چاوز اخیرا با یک فروند هواپیمای نیروی هوایی ونزوئلا عازم کوبا شدند.

مقامهای ونزوئلایی در کاراکاس تاکید کردند:‌ چاوز ۵۶ ساله درحال بهبودی و درشرایط مساعد بسر می برد و از کوبا اوضاع کشور را تحت کنترل داشته و فرامینش را صادر می کند.

ازسوی دیگر، نمایندگان مخالف دولت که ۴۰ درصد کرسی های مجلس این کشور را دراختیار دارند، اظهار داشتند غیبت طولانی چاوز به این معنا است که الیاس جااوا – معاون رییس جمهور – باید جانشین وی شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر