2

تقویت بخش های حاکمیتی و واگذاری تصدی گری از برنامه های دولت در ادغام وزارتخانه ها

  • کد خبر : 4413
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۴۴

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تقویت بخش های حاکمیتی و واگذاری تصدی گری را از برنامه های دولت در ادغام وزارتخانه ها اعلام کرد. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما، آقای فروزنده، با اشاره به فضای تفاهم بین دولت و مجلس […]

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تقویت بخش های حاکمیتی و واگذاری تصدی گری را از برنامه های دولت در ادغام وزارتخانه ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما، آقای فروزنده، با اشاره به فضای تفاهم بین دولت و مجلس در کوچک سازی دولت گفت: پس از تعیین وزیر، کارگروهی در دولت تشکیل و روی تنقیح قوانین کار خواهند کرد تا فعالیت های موازی ادغام، سازمان های وابسته غیرضروری منحل و ادغام شوند و برخی دستگاه هایی که با توجه به سیاست های اصل ۴۴ باید واگذار شوند،‌ در این واگذاری تسریع شود.

وی افزود: در کل براساس قانون،‌ بخش های حاکمیتی را تقویت و بخش های تصدی گری را واگذار می کنیم.

فروزنده تصریح کرد:‌ برای وزارت راه و شهرسازی ۳ ماه و برای دو ادغام دیگر هم مجلس ۶ ماه به دولت داده است تا پس از این مدت وظایف جدید برای تصویب به مجلس ارائه شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور مهمترین اهداف انتخاب وزارتخانه های ادغام شده را تناسب کاری و بعضا موازی کاری هایی که وجود داشت دانست و گفت: وزارتخانه های جدید ستاد و سازمان های مستقل دارند که هر یک از آنها هم اساسنامه و هیئت مدیره دارد و وزیر باید سیاستگذاری کند از این جهت، ادغام وزارتخانه ها به معنی افزایش چند برابری کار یک وزیر نیست.

وی افزود: در این فرآیند ما تعدیل نیرو را در دستور کار نداریم و پیش شرط واگذاری ها هم حفظ سقف نیروی انسانی است تا حقوق و امنیت شغلی افراد حفظ شود ضمن آن که دولت ساماندهی نیروی انسانی می کند تا نیرو از مراکزی که تراکم وجود دارد به مراکز دارای نیروی کم جا به جا شوند.

در این گفتگو آقای محبی نیا، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه کوچک و بزرگ شدن دولت در ۱۰۰ سال گذشته گفت: یکی از بحث های ادغام ایجاد هم افزایی بود برای مثال در تولید صنعتی برای صادرات موانعی وجود دارد که در وزارت بازرگانی راه کار آن دیده شده است.

وی افزود: هدف دیگر از ادغام ها، کوچک سازی دولت بود البته اگر نیروها و وظایف به همان شکل باقی بماند،‌ این هدف تحقق نیافته است.

محبی نیا تصریح کرد: در صورت نیاز ما نباید از تعدیل اجتناب کنیم البته تعدیل باید تامین اجتماعی، امنیت شغلی، بیمه ای و امدادی را پشت سر خود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر