2

گفت‌وگوها بین رژیم بحرین و مخالفان به دلیل نفوذ خارجی‌ها و ادامه خشونت علیه معترضان ریاکارانه است.

  • کد خبر : 4733
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸

یک تحلیلگر سیاسی می‌گوید که گفت‌وگوها بین رژیم بحرین و مخالفان به دلیل نفوذ خارجی‌ها و ادامه خشونت علیه معترضان ریاکارانه است. لاورنس دیویدسون، نویسنده و مورخ در گفت‌وگو با شبکه خبری پرس‌تی وی از رویکرد ریاکارانه‎ای که رژیم بحرین در آغاز مذاکره با مردم این کشور اتخاذ کرده است، سخن گفت. پرس ‌تی‎وی: رژیم […]

یک تحلیلگر سیاسی می‌گوید که گفت‌وگوها بین رژیم بحرین و مخالفان به دلیل نفوذ خارجی‌ها و ادامه خشونت علیه معترضان ریاکارانه است.

لاورنس دیویدسون، نویسنده و مورخ در گفت‌وگو با شبکه خبری پرس‌تی وی از رویکرد ریاکارانه‎ای که رژیم بحرین در آغاز مذاکره با مردم این کشور اتخاذ کرده است، سخن گفت.

پرس ‌تی‎وی: رژیم بحرین در حال محاکمه پزشکانی است که به معترضان کمک کرده‎‌اند. آیا درمان افراد مجروح اتهامی است که باید در دادگاه مطرح شود؟

دیویدسون: رژیم سلطنتی بحرین اساسا به طور فاشیستی عمل می‌کند. در عین حال، آن‎ها می‌خواهند برای سازش و مصالحه گفت‌وگوی ملی برگزار کنند. با توجه به این شرایط پی بردن به اینکه این گفت‌وگوها در چه رابطه ای است، مشکل است.

از دیگر سو، رژیم بحرین قدرت را در دست دارد. اگر شما با هرکاری که آنها انجام می‌دهند مخالفت کنید، شما را دستگیر و حتی شکنجه می‌کنند و در عین حال خواهان مذاکره با شما هستند. این تقریبا امری مضحک است.

پرس‌تی وی: به نکته جالبی در مورد مذاکرات اشاره کردید … رژیم بحرین که از جانب ارتش عربستان سعودی حمایت می‌شود، حرف از مذاکرات ملی می‌زند. شما فکر می‌کنید در سیاست‌های خاندان حاکم در بحرین چه اندازه تغییر واقعی ایجاد خواهد شد؟

دیویدسون: من فکر نمی‌کنم هیچ تغییری ایجاد شود. در واقع، تمام جریان مذاکرات احتمالا در نتیجه فشار امریکا است.

پرس‌تی وی: فکر می‌کنید این مذاکرات چه مقدار سازنده خواهند بود؟

دیویدسون: فکر نمی‌کنم در اینکه این مذاکرات سازنده نخواهند بود، تردیدی وجود داشته باشد. همانطور که گفتم، گمان می‌کنم رژیم بحرین تحت فشار دولت اوباما این مذاکرات را آغاز کرده است.

این مذاکرات چیزی جز ظاهرسازی و نمایش نمی‌تواند باشد چرا که اساسا شما نمی‌توانید با کسی مذاکره کنید که هربار چیزی به شما می‌گوید که شما نمی‌خواهید آن را بشنوید، او را زندانی می‌کنید. هیچ مبنایی برای مشروعیت این مذاکرات وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4733

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر