7

در سفر به مشهد از کجا دیدن کنیم؟

  • کد خبر : 362667
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

در میان شهرهای گردشگری و جذاب کشور، مشهد فصل مشترکی میان ایرانیان بوده و کمتر کسی این سفر را تجربه نکرده است.

چنان که امروزه افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما مشهد به راحتی و در اولین فرصت به زیارت امام رضا علیه السلام می روند. شهرها و اماکن مذهبی در جهان یکی از بخش های گردشگری محسوب می شود که باعث جذب مسافران زیادی به این شهرها شده است.

معمولاً استقبال از شهرهای مذهبی در همه فصول سال و تقاضا برای سفر به آنها وجود دارد. با توجه به این ویژگی، مشهد همانند شهرهای مذهبی دیگر امکانات مسافرتی بهتری نسبت به دیگر مقاصد گردشگری ایران دارد. از جمله این امکانات، سیستم حمل و نقل کامل است که شامل انواع مختلف وسایل نقلیه می باشد. اما بنابر نوع زندگی که امروزه در جوامع شهری غالب شده و زمان را تبدیل به موضوعی مهم و تاثیرگذار بر کیفیت مسافرت کرده است، اکثر افراد ترجیح می‌دهند با رزرو بلیط هواپیما به این شهر سفر کنند.

مشهد به شهر امام رضا علیه السلام معروف است و این موضوع عامل جذب گردشگران زیادی به این شهر است. اما در کنار این موهبت، شهر مشهد جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. مسافران با خرید بلیط مشهد در کنار زیارت امام رضا علیه السلام می‌ توانند از اماکن مذهبی دیگر و همچنین فضاهای تفریحی و تاریخی نیز دیدن کنند.

اگر در سفر به مشهد زمان مناسبی در اختیار داشته و صرفاً برای زیارت عازم سفر نمی‌شوید پیشنهاد می‌شود از جاهای دیدنی مشهد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، نیز دیدن کنید تا سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی داشته باشید.

مکان های مذهبی مشهد

اماکن و بناهای مذهبی بسیاری در مشهد وجود دارند که با توجه به شهرت آنها لزومی به پرداختن دقیق نمی باشد. اماکنی مثل مسجد گوهرشاد، خواجه ربیع، آرامگاه خواجه اباصلت، پیر پالاندوز، خواجه مراد و… که بسیار آشنا هستند. اما مکان های مذهبی کمتر شناخته شده نیز در مشهد وجود دارند که دیدن آنها می ‌تواند فرصتی مغتنم برای علاقمندان باشد.

آرامگاه بزرگان

بنا بر اهمیت و احترام ویژه ای که حرم امام رضا علیه السلام داشته ، مزار بعضی از بزرگان در نزدیکی حرم ایشان واقع شده است. آرامگاه دانشمند بزرگ اسلامی بهاءالدین محمد عاملی معروف به شیخ بهایی در صحن موزه قرار دارد. آرامگاه مولف کتاب وسایل الشیعه شیخ حر عاملی محدث بزگر در صحن عتیق صفویه واقع شده و مفسر بزرگ قرآن و صاحب تفسیر صحیح البیان در باغ رضوان مدفون شده است.

بنای امام زادگان هاشم و محتشم (ع)

این بنای مذهبی در روستای پیوه ژن در ۷۵ کیلومتری مشهد واقع شده و وجود قنات و آب فراوان در جوار کوهستان فضای سرسبز ایجاد کرده است.

آرامگاه امام زادگان بی بی صنوبر (ع) و میر سبحان ولی (ع)

مقبره این دو امامزاده در ۳۲ کیلومتری جاده مشهد به سدکارده قرار داشته و طبق روایات منسوب به حضرت موسی بن جعفر علیه السلام می باشند.

مراکز خرید مشهد

 

باتوجه به تعداد گردشگرانی که به مشهد سفر می کنند، مراکز خرید متعددی در این شهر قرار دارد که برای خرید سوغاتی و لوازم مورد نیاز و همچنین گشت و گذار گزینه های مناسبی هستند.

 

بازار رضا

بزرگترین و معروف ترین بازار در شهر مشهد بازار رضا می‌باشد که زیربنای آن ۷۲ هزار مترمربع است و مسافران و زائران برای خرید سوغات از جمله زرشک، زعفران، نبات، ترمه و فیروزه نیشابور به این بازار مراجعه می‌کنند.

بازارچه عباس قلی خان

این بازارچه در کنار مدرسه علمیه عباس قلی خان در ابتدای پایین خیابان و بازارچه عیدگاه و سرای عزیز اله اوف مرکز دیگری برای خرید سوغاتی می باشد.

مجموعه تجاری بازار مولوی

این بازار در فاصله ۸۰۰ متری حرم واقع شده و محلی برای خرید سوغات می باشد.

مکان های تفریحی و تاریخی مشهد

شاید در سفر به مشهد علاقه مند بازدید از مراکز تفریحی و یا تاریخی باشید. در ادامه با برخی از معروفترین آنها آشنا شوید:

پیست اسکی شیرآباد

پیست شیرآباد در دامنه بلندترین قله استان خراسان واقع شده و در بیشتر ایام سال برف‌گیر است. این پیست به عنوان اولین و تنها پیست اسکی شرق کشور دیماه ۱۳۹۱ افتتاح شده است.

گنبد سبز مشهد

این گنبد که به جهت رنگ فیروزه‌ای آن به گنبد سبز معروف است در فلکه گنبد سبز واقع شده است. “شیخ محمد مومن” عارف استرآبادی در این مکان دفن شده است. محل گنبد سبز مدتی خانگاه گروهی از صفویان بوده و این بنا به دستور شاه عباس ساخته شده است.

سرزمین موج های خروشان

این مکان تفریحی که دارای دو فاز جداگانه برای خانم ها و آقایان است، اولین زیپ لاین سرپوشیده در جهان می باشد. از امکانات آن می توان به سقوط آزاد از ارتفاع ۲۳ متر، لیزر تگ و فیش اسپا (دکتر ماهی) اشاره کرد.

شهر مشاغل کودکان کارالند

در این مکان تفریحی بیش از ۲۰ شغل متفاوت برای آشنایی کودکان ارائه می شود که آنها با توجه به شخصیت و علایق خود می توانند به یکی از مشاغل بپردازند.

خانه داروغه

از جمله بناهای قدیمی مشهد که در دوره قاجار ساخته شده خانه داروغه است. محمد یوسف خان که داروغه مشهد بوده از معماری روسی درخواست کرد که این خانه را بسازد. این خانه زیبا و چشم نواز با حوض بزرگ فیروزه‌ای در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

سد چالیدره مشهد

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا که امکاناتی مانند قایق پدالی، قایق سواری، ماهیگیری، رستوران و آلاچیق دارد.

بلیط هواپیما مشهد را از کجا بخرم؟

سایت های معتبر بسیار زیادی هستند که بلیط هواپیما مشهد را ارائه می دهند. با استفاده از سایت های معتبر بلیط هواپیما مانند تیک بان می توانید بلیط مشهد ارزان را خریداری کنید. تیک بان شرایطی مانند، خرید بلیط مشهد دقیقه ۹۰، خرید بلیط لحظه آخری مشهد و خرید بلیط چارتر مشهد را به راحتی فراهم می سازد. بنابراین کافیست کهwww.tikban.com  را جستجو کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر